Monday, November 05, 2007

Inspirert Ida og kalorifri gelé

Helgen var overraskende fin, på tross av strengt alkoholforbud. Jeg har ikke mistet evnen til å kose meg uten alkohol, puuuh :p Snus var min eneste rus, og det funka greit!

Jeg så noen gamle venner, møtte et par nye og hadde det stort sett topp. Med unntak av at 7-eleven ikke selger mat uten mel, frukt, sukker eller fett. Jeg spurte, og hadde dessuten en lang samtale med han bak disken, som først trodde han snakket med verdens mest allergibefengte person. Sulten Ida. Men men, neste gang tar jeg med matpakke.

Da søndagen kom var jeg i skrivehumør! Elsker å være i skrivehumør. I dag kjøpte jeg meg en ny liten writers journal og en penn. Skrivehumøret mitt når det er på topp, kan best forklares som en trang til å beskrive alt og alle. Hele tiden, ustanselig. I går fikk jeg ikke sove, fordi det fløy tre dikt rundt i hodet mitt. Måtte først få dem ut i en liten blokk på nattbordet, så kunne jeg sove.

I dag har jeg vært lærer for andre klasse i norsk, my favourite! Ikke stort annet. Holder meg til dietten, er småhyper, full av koffein og kalorifri gelé, som er overraskende god. Mmm.

Jeg legger ut litt av det jeg skrev på søndag, men for å være småvanskelig får de som vil lese resten, spørre.

(1. utkast)

«Tar dokk drosje heim?», snustrønderen med meterlang ølånde ga seg ikke.
«Neida, vi blir borti gata her», jeg pekte raskt ut av vinduet, mot leiligheten vi alltid var i på lørdag kveld. Festsentralen med vors -og nachspielgaranti. Jeg kunne ikke engang huske hva vi gjorde uten sentralen vår.
Jo det stemmer, vi tok nattbuss. Klokka halv fire om natta, sammen med unge og gamle, fotballfans, frustrerte fruer, ungdomsskolejenter, kebabspisere, kebabkastere, sjefen på mix borti gata, de som spydde/tissa og de som måtte spy/tisse men faktisk holdt seg. Savnet dem ikke.












No comments: