Friday, July 06, 2012

Atter hjemløs

Denne dagen startet med et smerteskrik som fikk vinduene til å dirre! Eller, så ille var det ikke. Men vondt var det. I ryggen altså. Jeg kom meg ikke ut av senga, aner ikke hva som har skjedd i ryggen min. Er det maleøkten på mandag som straffer seg?

Apropos maleøkten, jeg brukte 4 timer på mandag på å skape om suppete blå til engfiol før jeg fant ut at jeg ikke ville bo der likevel. Anders kom nemlig opp for å inspisere malerjobben, og han bekreftet min allerede dårlige magefølelse. "Her var det lurvete" var det første han sa.

Hadde jeg hatt et av de store rommene hadde det vært annerledes, for stor sliten stue + lite slitent kjøkken + bad med dør som nesten ikke kan lukkes engang + 6 kvadrat å leve på = klaustrofobiske tendenser.

Synd jeg hadde begynt å male før jeg bestemte meg, malte ferdig på onsdag for å være snill. De hadde heldigvis funnet en ny leietaker allerede da. Jeg leter videre.

Ryggen da. Jeg fikk meg time hos kiropraktor her på CC. For jeg er på jobb ja, selv om jeg ikke kan løfte armene, bøye meg, puste dypt eller snu på hodet. Det er nemlig ferietid i personalverden, og jeg har ansvar for butikken mens sjefen er i syden. Veldig aktiv er jeg ikke i dag, står mest og lengter mot klokka tre. Har til og med innvilget meg litt spotify på datakassa, men da jeg ikke betaler 100 kroner i måneden må jeg stadig avverge Libressereklamer innimellom godlåtene. Iiiih, awkward moments waiting to happen.

Jeg er hjemløs igjen, men det føles nogenlunde ok, og jeg sparer noen kroner i juli. Anders har tatt godt imot meg, og jeg passer på å rydde en del og lage mye mat, sånn at mitt noe hyppige nærvær oppleves positivt. Det må til på 30 kvadrat syns jeg.

No comments: