Wednesday, July 25, 2012

From Praha to Scarborough

Tilbake i Norge enn så lenge!

Hadde en flott tur til Praha, for en shoppe - og spiseby.

Hotellet var som ventet veldig "ungt", med svarte vegger, mye kunst og et eget skype-rom som forøvrig liknet på et sånt confession-rom fra diverse realityprogrammer.

De hadde eget vaskerom, en suppecafé og et utested med en 360 graders roterende bar. I tillegg til et hasjrøykerom ("vannpiperøykerom") med saccosekker, TV og psykedeliske sofaer. Også var det litt stilig å gå ned trappene, for de hadde prosjektorer i hver etasje som viste diverse konserter og Mr. Bean på veggen. Veldig spesielt. Litt kaldt hotellrom, litt fabrikkete, men det var visst med vilje. Sengen var som betong.

Jeg har vært i moderlandet i snart en uke, men på søndag drar jeg videre. Jeg bråbestemte meg nemlig for å bli med til England på familieferie. Og siden butikken er stengt for oppussing den uka, passer det greit. Eneste (for/)bakdelen er at hotellet til mor, far, broderen og hans frue + fire barn var fullbooket, så jeg fant meg liksågodt et slags slott å bo på.

Jeg gooooooglet til meg litt info om nettopp dette Victorianske stedet. Brontë-søstrene var visst hyppige gjester der i sin tid, en av dem døde faktisk på hotellet (håper ikke hun spøker der). I tillegg har The Beatles vært innom. OG ikke minst sies det at trappen der var inspirasjonen til trappen på Titanic, den der Jack og Rose blant annet møtes etter at Rose dør. Hmm. Kanskje:

















Endelig får jeg møtt broderns nye lille datter, og jeg har ikke sagt at jeg blir med, tenkte det var moro for unga om jeg bare dukket opp litt casually i Yorkshire, "næmmen, jøss er dere her også".

Jeg blogges.

Smakebit fra Praha:



No comments: