Monday, October 15, 2012

Spamalittle - Spamalot

Etter en alt for kort helg er bakdelen min atter plassert i den ergonomisk utformede kontorstolen på jobb.

Lørdagen var fin på flere måter, jeg fikk blant annet jakka mi i posten. En 90% dunjakke fra Kari Traa i størrelsen XL! Jeg ser ut som en avskylig, sort snømann, men det er så behagelig. Tildligere har jeg uttrykt ønske om å pakke dyna rundt meg på tur ut av huset vinterstid, og dette er virkelig det nærmeste jeg kommer.
Så: Vatt < Gåsedun.

Den neste koselige tingen var Spamalot på folketheatret, denne morsomme, sære, tilfeldige, flotte, meta-musikalen! Hvor en av sangene handlet om hvordan alle musikaler må ha en lang sang, som denne - og at de ønsket at den snart var ferdig, blant annet fordi sangerinnen måtte på do. Moro. Likte også veldig godt trønder-ridderne i skogen som sa "niii". Dette gir lite mening, men var så gøy. Å, alle hadde så fine roller, det skjedde noe hele tiden på supersynkront vis. Jeg vil gjerne se den på engelsk også!

Billettene er dyre, men det er verdt det om du er glad i Monthy Python. John Cleese var på plass (på en måte) i rollen som Gud :D Og trenger jeg å nevne Atle Antonsen? Ok, Atle Antonsen!

Har man ikke penger så kan man lese om stykket her: http://en.wikipedia.org/wiki/Spamalot





 

No comments: