Thursday, December 06, 2012

San Francisco - Petting Zoo og scenisk rute

Søndag:

Vi begynte dagen med litt amazonshopping, when in Rome. Varer som ville komme på døren innen to dager! Gratis frakt. Jeg fant noen gamle venner, nemlig økologiske kjærligheter som Anders pleide å selge på sunn mat-butikken Zenzi. Jeg bestilte en pose, trodde jeg. Egentlig bestilte jeg en hel dispenser, med sikkert 200 kjærligheter! Da har vi litt, de er supergode, nesten bare fruktjuice. Mouthwatering watermelon, very cherry, googly grape og de andre. Skuffen full! I tillegg bestilte vi oss en bok hver og et par solbriller. 


Så fikk vi beskjed om at nabogutten fylte tre år, og at hagen derfor var full av dyr! Mobile petting zoo, med ponni, høner, gjess, kaniner og en geit. Moro for alle involerte! Imens vi koste med dyra og tok instagrambilder, hentet svigers en leiebil til oss. Vi skulle nemlig på roadtrip i et par dager. 


Vi ble anbefalt å kjøre langs den veldig sceniske Highway 1 mot Monterey. Vi gjorde så, og scenisk var den indeed. Vi kjørte langs havet og hvert 5 minutt ropte svigermor "stopp bilen, jeg må ta bilder", and so we did. Vi fant et fyrtårn som het Pigeon Point, med giftshop og leibare små leiligheter rundt. Veldig koselig, vi fikk til og med vite at her var det mulig å se hval til tider. Vi så ikke hval, men en sjøløve! Folk stod ytterst på klippekanter og fisket, mens de omtrent holdt seg fast. 


Videre for vi, stoppet og spiste lunsj, så videre gjennom Santa Cruz, et fint sted hvor folk i alle aldre skatet og surfet. De hadde bygget en stor boardwalk i vannkanten, med tivoli på. En rask lur senere var vi i Monterey, på et kjøpesenter (suprise). Vi shoppet noen timer, og neimen hadde de ikke Forever 21 her også! Og Macy's! Og Bath and bodyworks!


Vi fant oss et hotell ved vannet og dro for å spise på et sted resepsjonisten anbefalte. Og det fikk han helt tydelig noe for, da det var den seigeste biffen jeg noen gang har fått på restaurant. Ever. Etterpå tuslet vi innom et par Scarborough-liknende butikker fulle av souvenirer og stæsj, før vi dro tilbake til hotellet. Vi hørte en del sjøløver på vei tilbake, og på natten snek jeg og Anders og ut for å lete etter dem. Vi hørte dem veldig tydelig, men så dem ikke. Mystisk.

No comments: