Sunday, March 04, 2007

Storrengjøring og hjemmeliv

Nå befinner jeg meg hjemme, og det skal jeg gjøre helt til 10. April :)


Det som blir rart:

- Å ikke ha mennesker rundt seg til enhver tid
- Å ikke få mat til faste tider (feed meeeee)
- Å ikke se Disneyfilmer i tv-stua
- Å ikke ha gåavstand til byen
- Å ikke ha verdens kuleste nabo
- Å ikke gå kveldstur med Anne, Charlie & Carly
- Å ikke ha timer med verdens snåleste klasse

Det som blir bra:

- Å se mye mer til ikke-skolevenner
- Dra ut i Oslo (Oslo vinner over Drammen any day)
- Å henge med mamma
- Kanskje jobbe litt og tjene penger
- Å ha pus i nærheten
- Se familien litt oftere
- Ha alle filmene og bøkene mine på ett sted (hvis jeg da ikke har glemt dem på Danvik)
- Å ikke bruke så mye penger på mat
- Å ha fri i helgene (hvis jeg da ikke får jobb)


På fredag ble jeg hentet av pappa i 13-tida, sa hadet til folka der, det var litt trist, siden det blir så lenge til neste gang. Jeg er jo den eneste som ikke skal tilbake dit neste uke. Pappa skulle slå en kjøre fort-rekord, fra Gardermoen - Drammen og fra Drammen - hjem, så jeg rakk ikke finne Anne og si hadet til henne :( Hadet Anne!!


I går hadde jeg besøk av Karianne og Lene. Jeg slo til og lagde ordentlig middag. Marinert kyllingfilét og poteter, sjokolademuffins til dessert...imponerende? Vi satt foran tv-en til midt på natta omtrent, og det var veldig koselig :)


I dag har jeg hatt storrengjøring på rommet mitt. Det så ikke ut, og har ikke blitt ordentlig overhalt siden september i fjor. Så i dag satt jeg opp håret og skrudde på musikk, hentet skurebøtte og støvsuger.

Det tok omtrent 2, 5 timer, og det sier litt, rommet mitt er ikke større enn et middels stort bad, og faktisk mindre enn det på Danvik. Jeg har mye ting. Faktisk utrolig mye ting. Nå har jeg litt mindre, fikk kastet ut litt, Selv om jeg har kaste-fobi.
Også la jeg unna noen ting som nabokidsa kanskje vil ha. Gamle slasherfilmer som jeg ikke liker lenger, noen smykker, små parfymeflasker og sånt stash.


Så da var første helg hjemme overstått. Og den var fin. Mamma og Pappa er i Litauen en tur, så huset er mitt og bror sitt til tirsdag.


(Grunnen til at forrige blogginnlegg er slettet, er at bildene ikke ville oppføre seg. )



2 comments:

Charlotte Ringdal said...

"- Å ikke ha verdens kuleste nabo"

Whaat?
Nåååh...

Anonymous said...

snufs! hadee