Tuesday, October 06, 2009

Jeg, en røyker?


Det begynte når jeg flyttet til byen, eller kanskje litt før, på fester og sånt.
Jeg bommet en røyk eller tre av Lennie Pain når vi var ute. Så begynte jeg å kjøpe en 10-pack som nesten ble borte fredag eller lørdag kveld. Kanskje hadde jeg et par igjen på søndag morgen, som jeg tok uten å tenke på det.

Så kjøpte jeg en 10-pack når den var tom. I utlandet var røyk billig, så kanskje jeg røykte siden det var ferie. Til slutt fant jeg ut at en 20-pack var mer økonomisk. Og nå for tiden går det ikke en dag uten 10-20 røyk.
Men jeg ser ikke på meg selv som en røyker. Aldri gjort. Crazylittlepartygirl har røyket siden hun var 13 år, R.U.D siden hun var 14. Det er lenge det, så i snart et år har jeg sagt til meg selv "et år av livet mitt tillater jeg meg å røyke, men ikke lenger". Og for faen, nå har det året som fast røyker snart gått, og jeg er amazed.

Jeg røyker når jeg står på jobb og det er kjedelig. Jeg røyker i pausene mellom forelesninger. Jeg tar alltid en røyk når jeg snakker i telefonen. Hvis jeg krangler med noen går det mange røyk, og når vi tar onsdagpilsen på nøff går det ikke uten minst 15-20 røyk, og da snakker vi om 3-4 timer! Jesus.

Jeg er lei av å våkne fyllesyk, med hodebank og et askebeger i halsen, jeg er lei av å ikke kunne gå opp en trapp uten å puste som en 90-åring, jeg er lei av slimhoste og bruk av penger jeg ikke har! Lennie Pain og nursegirl har slutta, og de sier det var lett! Jeg har slutta omtrent 20 ganger, men det funker ikke fordi jeg ikke er motivert. Men nå!

Nå er jeg blakk og har én røyk igjen, jeg skal ikke på nøff i morgen, jeg skal ikke krangle med noen eller kjede meg. Den neste uka skal jeg ikke snakke i telefon, eller jo, men jeg skal gjøre som jeg gjorde før, rydde på rommet samtidig som jeg snakker. På torsdag kommer mor hjem med en rull taxfree-snus til meg og BagelBoy, den skal jeg snuse bort og så sier jeg farvel til fader nikotin. Det kan hende jeg kjøper en 10-pack neste gang etter neste gang jeg drar ut, men ikke før. Og røyker jeg de ikke opp, så gir jeg de bort.

YES! (motivert nuh!)

1 comment:

Anonymous said...

Høres ut som en god plan Ida! Jeg har trua :)
hilsen nursegirl