Monday, October 05, 2009

mjaue-ling-mjauelang

Jeg har en katt i stua! :-D

Felix er bitteliten, grå og spretter vegg-i-mellom. Han ankom i går morges. Ikke i en liten kurv med et brev ala "jeg er en foreldreløs kattunge, pass på meg", men i form av to reisefebererte småstressa foreldre (selv om det var minst 3 timer til det var 2 timer til flyet skulle gå)

Dette var noen timer etter en impulsiv fyllatur med BagelBoy, Crazylittlepartygirl og hennes venninne H, så jeg var forsatt litt full og litt i søvne. Heldigvis var pusen litt sjokkskadet etter biltur i bur, så han sovnet fort oppå BB, som forresten har en beroligende effekt på katter.

Så i natt følte jeg meg som en nybakt mor, jeg våknet en del ganger av at lillepus ville ha oppmerksomhet, han sto oppå brystet på meg og niglodde, litt sånn som jeg gjør med BB noen ganger (når jeg da ikke legger meg oppå avisen hans).

I tillegg til å være liten og spretten, er denne kattungen ganske mulig en reinkarnasjon av min kjære katt som døde i fjor. Jeg syns det er litt for tilfeldig at begge kattene spiser cheez doodles OG har en greie for å bite hodet av q-tips.

Jeg er forresten glad jeg har to katteglade damer i huset, som kan hjelpe til å passe ham når mor er på jobb.

















1 comment:

Linda said...

Koselig! for en søt liten klump!