Friday, March 22, 2013

Rynkevår og påskekos

Min etterlengtede bursdag er nå over, og jeg har blitt nærmere 30 enn 20 år. Skummelt men sant.

Jeg har faktisk bestilt meg anti-aging ansiktskrem også, etter råd fra en tidligere hudpleieopplyst kollega. Ikke fordi jeg er rynkete enda, men fordi 26 år visstnok er en alder man bør starte forebygging. Herregud, vi er der nå?

Bursdagen ble feiret med en jentekveld, først på yndlingsrestauranten Dinner, slik som i fjor. Det er mulig de hadde en dårlig kveld, for hverken servicen eller maten var sånn som den pleier. Jeg må straks dra tilbake for å undersøke.

Heldigvis hadde jeg bakt en oreo-ostekake som ventet på oss hjemme i leiligheten. Det holdt på å gå galt da jeg bakte den, jeg skylder på en veldig dum blogg-oppskrift, og litt på meg selv. Du får ikke plass til over én liter i en vanlig springform! I alle fall ikke hvis det eser i ovnen, renner ut over kanten og lager svart os i hele leiligheten. Da vet jeg det.
Men det ordnet seg med en liten spansk en, og kaka ble faktisk damn good. Ikke så rart, oppskriften inneholdt sukker, smør, 7 egg, fløte, kremost, oreokjeks og seterrømme. Det var en gjeng sukkende piker som satt rundt bordet den kvelden ja.

Påsken i år skal tilbringes i Fredrikstad, og jeg håper ikke værvarslerne tar feil, for nå er det søren tute meg på tide med litt ordentlig vårvær. Jeg er lei av å fryse, jeg er lei av høye strømregninger og slapsete fortau. Gi meg våren!

Forresten, når man har en såkalt normal jobb, så er det gøy å observere hvor mye kos det egentlig er i forbindelse med f.eks påske. Det flyter av påskeegg her, jeg kan spise meg mett på kake, vafler, sjokolade og pizza hver dag om jeg vil. Det vil jeg ikke, men det er gøy å se at det er en mulighet i en vanlig norsk bedrift. Som svensken på skolen sa, "dere nordmenn er så forbanna opptatt av å kooose dere hele tiden". Indeed.

No comments: