Friday, December 28, 2012

Julekosemoseoverdose

Jeg hadde en koselig jul!

Bestemte meg for å bli hjemme på lillejulaften, siden A jobbet dagen etter. Det hadde blitt litt stusslig for han å sitte der alene. Derfor spiste vi hjemmelaget pizza og så på Grevinnen og Hovmesteren sammen. Ny tradisjon mon tro?

På julaften fikk jeg vaska gølvet, børi ved OG vaska klær! Treet var allerede pynta, og fuggelbænd følte jeg ikke noe behov for å henge opp. Alt mens Tre nøtter til Askepott og Reisen til julestjernen gikk i bakgrunnen.
Det var deilig rett og slett, med fyr i peisen og den gode julestemningen i magen.

Etter hvert kom svigers med gaver og Anders, mamma og pappa kom med bestemor og hentet meg. Jeg fikk tatt min tradisjonelle tur rundt i nabolaget med gaver, og hilste på verdens søteste hund. En to måneder gammel dvergdachs! Jeg er livredd for hunder, men da jeg var liten møtte jeg en dachs, og den var så snill og koselig, mer som en katt egentlig. Skal jeg ha hund skal den være som en katt, og skal jeg ha katt skal den være så svær som overhode mulig.

Julekvelden forløp som vanlig, med ribbe og riskrem og et berg med gaver. Jeg fikk så mye fint! Masse masse gavekort, kjøkkenting og klær! Etterpå satt vi i flere timer med en julequiz.

Dagen etter hentet vi bestemor atter, og kjørte til Fredrikstad. Tradisjonen tro. Hvis man gjør noe tre år på rad, så har det blitt tradisjon nemlig, det sa kulturhistorieprofessoren min. Jeg ble natten over, og i Fredrikstad har de verdens fineste katt! Han er ikke et år engang, men er diger! Jeg mistenker at M-en i panna tilsier at han har litt Maine Coon i blodet. Maine Coon-katter blir som regel store, flotte katter.

Nå sitter jeg på jobb, to korte dager i et nesten tomt lokale. Senere i dag kommer englenderne, med unntak av de to eldste jentene. Gleder meg til å se dem :-D

Fortsatt god jul i stugu!



No comments: