Thursday, December 06, 2012

San Francisco - hjemreisedag

Torsdag:

Hjemreisedagen, og nå begynte pakkingen å haste. Vi kunne ha 6 kg i håndbagasjen og 23 i hovedbagasjen. Etter mye veiing, flytting og bytting endte jeg opp med 23 i store-kofferten og 12 i den lille. Den blir ikke så ofte veid nemlig, så lenge den er liten nok. Den var hardpakket den. 


Vi dro for å spise italiensk pizza (svigerfar elsker italiensk pizza). Den var god! Så dro vi for å hente lille M og store M på skolen, før vi hentet bagasjen og dro mot flyplassen. Kofferten var godkjent (puh). Vi vinket farvel og fløy gjennom natten. 


Turen gikk fortere denne gangen, og vi hadde bedre plasser. Mannen som satt ytterst på raden vår var høflig og sov for det meste. Han sov så tungt at vi presterte å klatre over ham for å gå på do uten at han våknet. Nervepirrende! Det ble bok, film og TV, og før vi visste ordet av det var vi fremme i London, og det var dag. 


Vi vimset småforvirret rundt på Heathrow, jeg småpratet med mine engelske venner og tok inn siste pust av høflighet, samt en siste strawberries and cream frappuccino. Flyet var forsinket, men vi kom oss på. SAS-flyvertinnene var de merkeligste ever, de pratet høyt om fyrer de møtte på barer, lo seg i mellom og slang jakkene sine i en ledig seterad. Jeg vet ikke om det var fordi SAS var konkurstruet, og de ikke trodde de ville ha noen jobb om noen dager, men første gang jeg møter et såpass careless personale på fly. Vi overlevde den turen også. 


Jeg brukte pengene fra mamma og fylte kvota. Pappa ventet utenfor på oss, og det snødde! For en velkomst liksom. Vi hentet vinterjakkene i bilen og reiste hjem.

Og alle var enig om at det hadde vært en fin tur.

No comments: