Monday, December 10, 2012

Førjulstid på Møkkaløkka

For litt over en uke siden flyttet vi inn i en ny leilighet på Birkelunden. Den er 55 kvadratmeter stor, høy under taket og har...hold deg fast...flere rom (!)

Jeg elsker peis på kjøkkenet, jeg elsker hele kjøkkenet! Det er stort, har mange skap og benker! Vi har kjøpt et spisebord med plass til 8 personer. 8 personer som kan sitte foran peisen og spise :-D Woop

Stua er også fin, men trenger desperat en stor bokhylle og litt mer lys. Enn så lenge er den bare rotete. Badet har vaskemaskin! Og er helt nyoppusset og veldig fint. Det har ikke do, for doen er i et eget rom, noe som også er litt genialt. Soverommet har klesskap og er lite, men koselig.

Da jeg først skulle flytte til Oslo (for snart 5 år siden!) hadde jeg veldig lyst til å bo på Grünerløkka! Etter at jeg møtte og ble kjent med Frogner, ville jeg helst bli der. Men men, Møkkaløkka er absolutt fint, spesielt siden leiligheten er på Birkelunden og ikke i en av de trange café -og pappapermgatene. Det er rolig, sentralt og har trikkeholdeplass utenfor døra. Jeg er fornøyd. Meget. Og nå er jeg jo ikke uten fast bopel lenger heller, jeg bor! Jeg bor.

Vi dro på visning fredag 23. november, og forventet kjempestor pågang. Heldigvis var det foreldrene til eieren som hadde visning, siden mekleren ikke jobbet den dagen. De skulle bare ha et par visninger på kvelden, litt sånn i startfasen på en måte. Vi sendte mail såpass tidlig at vi fikk ta en tur. De var kjempekoselige begge to. Fredag kveld fikk jeg melding om at leiligheten var holdt av til oss til mandag klokken 11. Vi tok kontakt med megleren på mandag, løp opp og skrev under kontrakten!

Selve flyttingen var et helvete av en annen verden. 8 års oppsamlede ting som skulle flyttes fra Frogner. Hadde det vært kun opp til meg så hadde det gått litt mer i søpla og til Freetex. Men men, vi blir vel kvitt litt mer når vi kommer i orden. Jeg tenker som så, at har du ikke brukt skjorta på 5 år så er det ikke noe poeng i å bruke verdifull skapplass på å oppbevare den lenger. Greit, jeg har en del ting jeg ikke trenger også, men jeg har jo flyttet et par ganger, og bruker hver muligheten til å rydde opp i litt fluff.

Siden jeg har blitt så ufattelig tilpasningsdyktig, var jeg hjemme med én gang. Hjelper litt at man kjenner nabolaget fra før. Og at Anders er der. Han er liksom "hjemme" for meg uansett.

Ellers koser jeg meg i førjulstiden med å handle gaver, pynte hjemme, åpne kalendergaver fra svigers, bake og lage mat på The Master Kitchen. Jeg jobber også da, er ikke blitt helt husmor heller. Jobber faktisk to 8-timersvakter i butikken denne uka i tillegg til å sitte i resepsjon! Det blir gøy med litt smykker igjen. Eller trenger vi desperat en tur på IKEA, vi skal nemlig ha gjester på nyttårsaften. Vi må komme i orden! Stress-stress!

Oppdatering oppdatert! God førjul!



No comments: