Thursday, December 06, 2012

San Francisco - Obamaseier og rosa håndbagasje

Tirsdag:

Vi booket det billigste hotellrommet vi fant i San Francisco og bartet innover for en siste alene-kveld. Hotellrommet var akkurat som forventet, men that'll do. Det var på tide å gjøre noen flere ting på lista. Anders skulle kjøpe tequlia og besøke minst 3 spesialkaffeforretninger. Jeg skulle kjøpe koffert, da vektsituasjonen begynte å bli kritisk. 


Fant meg en kjempesøt rosa håndbagasje-koffert på Wallgreens. Fant også en fin liten japansk butikk hvor alt kostet 1,5 $. Der ble det kjøpt litt! De hadde alt fra fluffy, myke sokker til kontorting og mat. Det beste kuppet var nok den rosa beskyttelsesmappen til ipaden min. Anders fant tequila (da snakker vi ikke salt og sitron-shotte-tequila, men nippe-til-sakte-tequila). Så dro vi på kaffetur! 


Vi slappet av på hotellet en stund, og dro for å spise på en meget trendy, kortreist mat-restaurant like ved Castro. Målet var, da lommeboken var slunken, å spise for under 20 $. Da ble det blåmuggostburger på oss. + drikke, forrett og dessert da. Det gikk akkurat. Vi dro også innom en jazzcafé og hørte på litt musikk. 


Jeg var utslitt, og fant meg en hyggelig taxi hjem til hotellet. Anders ble ute en stund til. Dette var førøvrig dagen for presidentvalget, men spenningen var ikke egentlig til å ta å føle på. Vi merket det mest på at folk snakket om det, spurte deg om du hadde stemt, og hadde på TV-en i butikkene. De fleste vi snakket med var sikre på at Obama ville vinne. Som han jo gjorde.

No comments: